Перейти до основного вмісту

A LA CARTE ЧИ БУФЕТ?





    Традиційний варіант ділової їжі будь-якого формату — замовлення блюд, запропонованих у меню (варіант a la carte). У такий спосіб кожен гість має можливість вибрати найбільш підходящу для нього їжу та напої. При цьому існують певні правила етикету, що визначають, яким саме чином слід робити замовлення блюд та напоїв. Наприклад, якщо ваш гість не замовляє алкогольні напої, ви (хазяїн) також утримуєтесь від них. Будучи гостем, ви вибираєте із меню не найдорожче, середньої вартості блюдо. (Детальніше про правила замовлення їжі та напоїв див. цей розділ, частину "Проведення ділового ланчу".) Замовлення a la carte не завжди може задовольнити ваші бажання та смаки. Бізнес - ланчі з фіксованим меню, які практикуються багатьма ресторанами протягом робочого тижня, також не завжди пропонують блюда, що можуть зацікавити вас, тим більше, якщо ви думаєте когось запросити.
      Усі названі фактори сприяли тому, що останнім часом усе більшої популярності набувають ділові їжі типу буфет.
      Буфет у принципі є ідеальним вибором, у тому випадку, коли учасники обмежені у часі: все частіше і частіше щільний робочий графік диктує неможливість витратити півтори — дві години на їжу. Буфет також дуже добре працює тоді, коли відомо, що гості будуть приходити та йти у різний час. Буфет можна організувати як для десяти, так і для ста гостей — обмежень тут немає. Буфет може бути формальним різною мірою: це, насамперед та в основному, залежить від типу їжі та напоїв, які подаються, а також від того, яким чином розсаджуються гості.
     У зв'язку з тим, що різноманітність та індивідуалізм усе більше стають невід'ємною частиною сучасної ділової культури, багато організаторів корпоративних заходів пропонують буфет для ділових банкетів та святкувань різного роду подій і дат.
      На буфеті кожен може знайти для себе щось підходяще: блюда кухонь різних регіонів світу — безумовно, європейської та азіатської кухонь; вегетаріанські блюда; блюда для тих, хто веде здоровий спосіб життя, і для тих, хто любить їсти багато, смачно і не обов'язково здорово. Буфет може задовольнити апетит людини, що їсть, як птаха, і того, хто потребує численних добавок. Багато ресторанів нині практикують буфети з необмеженою кількістю пива або шампанського, які пропонуються гостям. Зрозуміло, такі варіанти буфету не можна рекомендувати для ділових їж, одним із принципових правил яких є мінімізація алкогольних напоїв або їх повне виключення, але можна скористатися ними у вихідні.
      Буфет — ефективний спосіб познайомити між собою гостей, якщо не всі з них зустрічалися раніше, а також допомогти їм встановити контакти.
      Діловий етикет визначає спеціальні правила поведінки гостей на буфеті:
·  Коли ви присутні на діловій їжі типу буфет, пам'ятайте, що вашим пріоритетом є бізнес. їжа, якою б смачною та вишуканою вона не була, має другорядне значення. Тому вибирайте блюда, їсти які вам комфортно та непроблематично.
·  Не задавайте обслуговуючому персоналу численних питань про їжу, яка пропонується: якщо ви вибрали буфет, це означає, що ви берете те, що бачите перед собою. Надзвичайно неввічливо, наприклад, просити повара зняти овочі з риби або знайти томатний соус для вашої пасти, тому що ви не любите соус на молочній основі. Якщо ви віддаєте перевагу певним блюдам і не їсте нічого іншого, якщо вам дуже важко догодити, забудьте про буфет як форму їжі і замовляйте a la carte.
·   З'їдайте те, що ви взяли собі на тарілку. Виявом надзвичайно поганих манер є наповнення тарілки доверху, а потім відмова майже від усієї взятої їжі. Накладайте на тарілку потроху, невеликими порціями; з'ївши усе, якщо маєте бажання" ідіть за добавкою. При цьому будьте певні, що всі присутні вже пройшли здовж столів буфету як мінімум один раз.
·   Проходячи вздовж столу /столів, ні в якому разі не їжте з вашої тарілки те, що ви вже поклали на неї, а також не беріть руками їжу з виставлених підносів і не їжте її на ходу (наприклад, оливки, ягоди винограду, полуниці, крекери, маленькі тістечка і т. ін.).
·   Ніколи не вмочуйте взяту вами їжу прямо у загальний посуд з підливами та соусами. Накладайте їх собі на тарілку або у спеціально наданий для цього індивідуального розміру посуд, а вже потім використовуйте.
·   Просувайтеся вздовж столів досить швидко, щоб не затримувати тих, хто йде за вами. Для того, щоб полегшити свій вибір, ви можете спочатку пройти вздовж столу/столів буфету не у загальній лінії присутніх, а поза нею, оглядаючи асортимент виставлених блюд і попередньо визначаючи для себе, що вам подобається. Після цього, вже рухаючись вздовж столів з іншими гостями, ви зможете досить легко і швидко зробити свій вибір.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВЗУТТЯ

    Оточуючі завжди дивляться на ваше взуття, тому вам варто звертати на нього не меншу (якщо не більшу) увагу, ніж на одяг, та намагатися дотримуватися існуючих правил .       Вашим вибором може бути як шкіряне взуття зі шнурками, так і без них. При цьому будьте дуже обережні з черевиками без шнурків, спереду на яких висить пара декоративних вузликів. У принципі, вони є менш офіційними, а у деяких сферах/галузях професійної діяльності взагалі сприймаються як "домашні капці". В офісі бажано уникати черевиків на товстій підошві, хоч вони можливі протягом холодного сезону.      Колір черевиків не повинен бути світлішим за колір брюк. Чорне взуття одягається до костюмів сірого, темно-синього та чорного кольорів. До костюмів коричневого або бежевого кольору підходить темно-коричневе взуття.      Портфель має бути зі шкіри коричневого та чорного кольорів або кольору бургунді.       Гама...

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ

18.01. 2019  року – педагогічна зустріч на базі Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів з учителями, які навчають учнів 2-3-х класів у  2018-2019  навчальному році. ТЕМА: «Формування позитивного ставлення до освітньої реформи». ХІД РОБОТИ: 1. Привітання – 00:00: 00 – 00 :00:55. 2. Знайомство – 00:00: 55 – 00 :02:50. 3. Вироблення правил – 00:02: 50 – 00 :03:56. 4. Мета зустрічі – 00:03: 56 – 00 :07:15. 5. Метод роботи - 00:07: 15 – 00 :08:25. 6. Вправа «Ставлення до життя та до сприйняття нового» - 00:08:25 – 00:12:30. 7. Вправа «Відстеження особистої реакції на щось нове - 00:12: 30 – 00 :17:12. 8. Вправа «Чого я насправді хочу» - 00:17:12 – 00:20:07. 9. Вправа «Як заробити мільйон?» - 00:20: 07 – 00 :29:56. 10. Інсайт 1. «Гармонія життя = щасливе життя» - 00:29: 56 – 00 :34:56. 11. Вправа «Запросіть гроші в будинок» - 00:34: 56 – 00 :35:51. 12. Вправа «Фантазія» - 00:35: 51 – 00 :37:54. 13. Інса...

ДІЛОВИЙ СНІДАНОК

       Діловий сніданок має свої безперечні переваги: для багатьох людей ранок саме час для роботи, тому що вони знаходяться у своїй найкращій формі. До того ж, обмеженість часу, відведеного для зустрічі (адже попереду цілий робочий день), допомагає учасникам бути зосередженими на ділових питаннях і не затягувати бесіду. (Така сама обмеженість часу характерна і для ділового ланчу: всім необхідно повертатися в офіс, де чекають інші справи.) Схожий на ланч за обмеженістю часу, сніданок водночас відрізняється від нього тим, що майже (або зовсім) не перериває план робочого дня. До того ж, вартість сніданку значно менша, ніж ланчу або обіду.      Діловий сніданок можна проводити практично у будь-якому відповідному місці, яке влаштовує і гостя, і господаря. Це може бути кав'ярня, ресторан у готелі або ж приватний клуб. Можна навіть запросити гостя на діловий сніданок в офіс господаря, якщо такий варіант влаштовує всіх учасників. ...