Перейти до основного вмісту

ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОГО ЛАНЧУ, ЗУСТРІЧ ГОСТЕЙ



   Щоб уникнути можливих непорозумінь, заздалегідь уточніть маршрут гостя/гостей до вибраного ресторану та повідомте його, надавши також інформацію про наявність паркінгу. З'ясуйте також, чи необхідно, враховуючи завантаженість доріг, відводити додатковий час на дорогу.
      Якщо ви — господар, бажано, щоб ви прибули на місце зустрічі заздалегідь, хоча б на кілька хвилин раніше гостя/гостей. Зустрівши їх у визначеному місці, ви у такий спосібзвільните їх від некомфортного запитання: чекати на вас там, де було домовлено, чи займати (бажано зарезервований) стіл.
       Якщо ви — гість, ви маєте прибути вчасно, без запізнення. У тому разі, коли вам необхідно закінчити зустріч у конкретний час, скажіть про це господарю, як тільки зустрінетеся з ним. У такий спосіб господар зможе відповідним чином спланувати вашу зустріч: відвести достатньо часу і для самої їжі, і для ділової частини зустрічі.
       Якщо ви вперше зустрічаєтеся зі своїм гостем, домовтеся, яким чином ви зможете впізнати один одного — опишіть, наприклад, колір вашого пальта, зріст, колір волосся і т. ін.
      Прийшовши до ресторану, хазяїн повинен перевірити своє замовлення.
      У тому разі, коли ресторан має кілька входів, чітко визначте з гостем/гостями, де ви зустрінетесь. Як правило, господар чекає у холі, він може також пройти до зарезервованого столика. Якщо господар чекає на гостя за столом, він повинен дати ім'я свого гостя метрдотелю та попросити його провести гостя.
      Час до прибуття гостей — хороша нагода для господаря-жінки уточнити з метрдотелем, що чек буде сплачувати саме вона. Подібне уточнення допоможе уникнути потенційної незручної ситуації, коли офіціант за звичкою, автоматично, вручить чек присутньому чоловіку.
       Якщо ваш гість затримується більше, ніж на п'ятнадцять хвилин, зателефонуйте до його офісу або, за можливості, на його мобільний телефон. Якщо ви — гість і запізнюєтесь на ланч, обов'язково зателефонуйте у ресторан, де має відбутися ваша зустріч, або на мобільний телефон господаря (якщо маєте таку можливість). Не знімайте ваш верхній одяг до прибуття гостя, у протилежному випадку складеться враження, що ви чекаєте дуже довго, а це може викликати зрозуміле відчуття дискомфорту. Здайте до гардеробу свій верхній одяг разом із гостем.
      Якщо ви приймаєте багато гостей, не просіть метрдотеля провести вас і ваших гостей до столу/столів, аж поки не зберуться всі запрошені. Однак у разі, коли кілька гостей (два-три) із великої групи запрошених запізнюються більше ніж на десять хвилин, проведіть усіх присутніх до столу/столів, розмістіть їх відповідно до вашого плану та замовте напої. Гості також можуть почати вивчати меню. У подібній ситуації не забудьте попросити метрдотеля провести гостей, які прибудуть пізніше, до вашого столу/столів. (За традиційними нормами етикету якщо дорогу до столу/столів вказує метрдотель, господар іде позаду гостей; в іншому випадку господар іде першим.) Коли прибуває гість, що запізнився, господар, підвівшись, вітає його. У деяких випадках усі присутні чоловіки можуть також піднятися, щоб привітати гостя-жінку, яка запізнилася.
       Як поводитися гостю/гостям у тому разі, коли вони прибули на місце зустрічі раніше за господаря? Особам, що опинилися у подібній ситуації, етикет дає дві поради: · За бажання ви можете дізнатися, який стіл зарезервований вашим господарем, та сісти за нього. Але ні в якому разі не замовляйте нічого, крім води, та не їжте хліб, що, можливо, вже стоїть на столі.
·  Ніколи у присутності метрдотеля не критикуйте місце розташування замовленого столу, яким би невдалим ви його не вважали б: тільки ваш господар може поставити питання про переміщення його та гостя/гостей за інший стіл. Також існує значна імовірність того, що саме цей стіл, непідходящий з вашого погляду, найбільше подобається особі, яка вас запросила.

      ЗАМОВЛЕННЯ НАПОЇВ
       Напої пропонуються, як правило, майже одразу після того, як гості розмістилися за столом/столами. У сучасному діловому світі ланч з великою кількістю алкоголю (так званий " ланч з трьома мартіні"), на відміну від попередніх часів, не прийнятий. Це не означає, що алкоголь автоматично виключається із меню ділового ланчу; це означає, що невживання алкогольних напоїв є найкращою, найрозумнішою тактикою у цій ситуації.
       Якщо ж ви вирішили замовити алкогольні напої, обмежтеся одним келихом. Звичайно, замовлення алкогольних напоїв — власне рішення кожного із гостей, що базується на особистих можливостях конкретної особи переносити алкоголь; вмінні поєднувати його вживання з обговоренням ділових питань. Але у будь-якому разі навіть один келих вина, пива чи один коктейль означатиме, що ви, ваш розум і свідомість не будуть у тому стані готовності до справи, якими вони могли б бути без алкоголю (і те, наскільки добре ви переносите алкоголь, у такому ви* падку не має значення).
       Є кілька теорій стосовно етикету замовлення напоїв. Одна говорить, що господар повинен у такій ситуації слідувати за гостем, насамперед, це стосується того, чи взагалі замовляти алкогольні напої, а якщо замовляти, то скільки. Відповідно до цієї теорії, якщо ваш гість замовляє алкогольний напій, ви — господар також повинні замовити алкогольний напій. Якщо ваш гість відмовляється від алкоголю, те саме повинні зробити і ви. У разі, коли ваш гість бажає мати алкогольний напій, а ви не хочете цього робити, замовте щось інше (сік, фруктовий пунш і т. ін.) — ви не можете допустити, щоб ваш гість пив один. Є також теорія, що при замовленні напоїв гість слідує за господарем.
       Немає також єдиної думки щодо того, чи може (повинен) господар або гість, який самотньо чекає за столом, замовити якийсь напій до приходу іншої особи. При цьому висловлюється ідея, що це питання взагалі не варто розглядати. Така розбіжність поглядів, очевидно, є результатом того, що вибір відповідних кроків у подібній ситуації значною мірою залежить від конкретних умов, характеру та поведінки особистостей, а також (і це може бути вирішальним фактором) від того, наскільки близькі, товариські стосунки існують між господарем та його гостем/гостями.
        У будь-якому разі розумний гість буде спостерігати за діями господаря і виходити зі своїх спостережень. Наприклад, не замовивши собі алкогольного напою, господар, можливо, у такий спосіб сигналізує гостю/гостям, що він хоче, щоб і вони відмовилися від вживання алкоголю. Гість повинен брати до уваги, що саме замовляють господар та інші гості: якщо вони зупинилися на мінеральній воді або соках, не варто викликатиздивування присутніх замовленням якогось екзотичного алкогольного напою, що подається у склянці з різнокольоровою парасолькою, яка вставлена в неї.
      Зрозуміло, що господар, який замовляє собі алкогольний напій, ніяким чином не підштовхує гостя до аналогічної дії. Гість може замовити якийсь безалкогольний напій, щоб, так би мовити, підтримати компанію. Своїм замовленням гість також продемонструє, що він спокійно ставиться до того, що із-за замовлення напоїв може бути певна затримка у подаванні їжі.
      Який би напій ви не вирішили замовити, робіть це зразу, коли до вас підійде офіціант з відповідним запитанням, навіть, якщо кілька гостей іще не прибули. Вони зможуть зробити своє замовлення тоді, коли офіціант повернеться з вашими замовленими напоями. За бажання господар може запитати гостя, що саме він бажає випити перед їжею, особливо, коли господар бажає підкреслити, що саме він сплачує чек.

      ЗАМОВЛЕННЯ ВИНА

      Досить часто під час ділової їжі (насамперед обіду) до страв замовляється вино. Його замовлення робиться після того, як присутні визначили, що саме вони будуть їсти.
      Логічно надати право замовити вино найбільш досвідченій у цьому питанні присутній за столом особі. Знання вин — вузькоспеціальне питання, тому не варто робити вигляд, що ви — знавець, якщо це не відповідає дійсності. Краще попросити поради в офіціанта або сомельє, якого часто можна впізнати по символічному ключу від винних запасів, що звисає з ланцюжка на шиї. Він підкаже вам, яке саме вино краще підійде до вибраних страв. (Основний, базовий принцип замовлення вин досить простий: як правило, білі вина вживають з рибою або птицею, червоні — з м'ясом, але цей принцип не є "залізним" і за бажання може бути порушеним.)
      Досить поширене замовлення вина у келиху: у такий спосіб кожен із присутніх може підібрати вино, що найкраще відповідає замовленій ним страві, доповнює П. Хоча замовлення вина у келиху — прийнятий звичай, красивим жестом буде запропонувати замовити пляшку вина, яку ви можете розділити зі своїми гостями. Офіціант або сомельє відкриє та розіллє вино.
      Якщо ви зробили замовлення, офіціант/сомельє покаже вам невідкриту пляшку, коли принесе її до столу. Таким чином ви можете пересвідчитись, подивившись на етикетку, що вам принесено саме те вино, яке ви замовили. Потім офіціант/сомельє відкриє пляшку і дасть вам корок. Покладіть його на тарілку: за сучасним етикетом вважається, що здавлювання корка для визначення його вологості, як і нюхання корка, є застарілим ресторанним ритуалом, який до того ж багатьма сприймається як претензійний. У будь-якому разі тільки покуштувавши вино, відпивши зі склянки, ви можете найкраще визначити його якість.
       Офіціант/сомельє наллє трохи вина у ваш келих. Таким чином буде гарантовано, що ніякі маленькі шматочки корка не потраплять у келих вашого гостя. Підніміть келих, якщо бажаєте, понюхайте вино, а потім зробіть ковток. Якщо вино має відповідний якісний смак, кивніть головою або скажіть "Добре": ви пробуєте вино, щоб визначити, чи воноякісне, а не для того, щоб зрозуміти, чи воно вам смакує. У рідкісних випадках ви, можливо, будете змушені попросити замінити пляшку. Не будьте претензійним і не просіть замінити пляшку лише для того, щоб справити враження на когось із присутніх.
        Офіціант розіллє вино по келихах гостей, наповнивши келих господаря (або особи, яка робила замовлення) в останню чергу. Ті гості, які не бажають вина, повинні або сказати про це офіціанту або ж просто покласти кінці пальців на край келиха, коли до них підійде черга. Перевертання келиха догори дном на знак відмови від вина — давно застарілий звичай. Після того, як налите вино буде випите, келихи знову наповнює господар, якщо офіціант/сомельє не підійде зробити цього. Гості ніколи не повинні самі наповнювати свої винні келихи. За традицією келихи для білого вина заповнюються на три чверті, для червоного — на половину.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВЗУТТЯ

    Оточуючі завжди дивляться на ваше взуття, тому вам варто звертати на нього не меншу (якщо не більшу) увагу, ніж на одяг, та намагатися дотримуватися існуючих правил .       Вашим вибором може бути як шкіряне взуття зі шнурками, так і без них. При цьому будьте дуже обережні з черевиками без шнурків, спереду на яких висить пара декоративних вузликів. У принципі, вони є менш офіційними, а у деяких сферах/галузях професійної діяльності взагалі сприймаються як "домашні капці". В офісі бажано уникати черевиків на товстій підошві, хоч вони можливі протягом холодного сезону.      Колір черевиків не повинен бути світлішим за колір брюк. Чорне взуття одягається до костюмів сірого, темно-синього та чорного кольорів. До костюмів коричневого або бежевого кольору підходить темно-коричневе взуття.      Портфель має бути зі шкіри коричневого та чорного кольорів або кольору бургунді.       Гама...

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ

18.01. 2019  року – педагогічна зустріч на базі Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів з учителями, які навчають учнів 2-3-х класів у  2018-2019  навчальному році. ТЕМА: «Формування позитивного ставлення до освітньої реформи». ХІД РОБОТИ: 1. Привітання – 00:00: 00 – 00 :00:55. 2. Знайомство – 00:00: 55 – 00 :02:50. 3. Вироблення правил – 00:02: 50 – 00 :03:56. 4. Мета зустрічі – 00:03: 56 – 00 :07:15. 5. Метод роботи - 00:07: 15 – 00 :08:25. 6. Вправа «Ставлення до життя та до сприйняття нового» - 00:08:25 – 00:12:30. 7. Вправа «Відстеження особистої реакції на щось нове - 00:12: 30 – 00 :17:12. 8. Вправа «Чого я насправді хочу» - 00:17:12 – 00:20:07. 9. Вправа «Як заробити мільйон?» - 00:20: 07 – 00 :29:56. 10. Інсайт 1. «Гармонія життя = щасливе життя» - 00:29: 56 – 00 :34:56. 11. Вправа «Запросіть гроші в будинок» - 00:34: 56 – 00 :35:51. 12. Вправа «Фантазія» - 00:35: 51 – 00 :37:54. 13. Інса...

ДІЛОВИЙ СНІДАНОК

       Діловий сніданок має свої безперечні переваги: для багатьох людей ранок саме час для роботи, тому що вони знаходяться у своїй найкращій формі. До того ж, обмеженість часу, відведеного для зустрічі (адже попереду цілий робочий день), допомагає учасникам бути зосередженими на ділових питаннях і не затягувати бесіду. (Така сама обмеженість часу характерна і для ділового ланчу: всім необхідно повертатися в офіс, де чекають інші справи.) Схожий на ланч за обмеженістю часу, сніданок водночас відрізняється від нього тим, що майже (або зовсім) не перериває план робочого дня. До того ж, вартість сніданку значно менша, ніж ланчу або обіду.      Діловий сніданок можна проводити практично у будь-якому відповідному місці, яке влаштовує і гостя, і господаря. Це може бути кав'ярня, ресторан у готелі або ж приватний клуб. Можна навіть запросити гостя на діловий сніданок в офіс господаря, якщо такий варіант влаштовує всіх учасників. ...