Перейти до основного вмісту

ЯК ВДАЛО ПРИЙНЯТИ ЗАРУБІЖНОГО ГОСТЯ



            Нині більше ніж раніше ми працюємо із зарубіжними партнерами. Цей процес передбачає не тільки наші поїздки за кордон, але і візити до нас бізнесменів із багатьох країн світу. Тому надзвичайно важливим є розуміння і правильне сприймання поведінки представників інших культур. Так, важко очікувати від бізнесмена з Азії при зустрічі з вами прямого погляду в очі, що є обов'язковим виявом поваги, уваги, відкритості в європейській, північно - та південноамериканській, а також австралійській ділових культурах. Для жителя Азії саме непрямий, відведений погляд є виразом поваги до співрозмовника. Отож, при зустрічі та співпраці з представниками інших країн запорукою успіху стає розуміння та повага своєрідності їх культурних традицій та звичаїв.
      Для того, щоб допомогти зарубіжному гостю не відчувати себе стороннім, чужим у незвичних умовах незнайомої країни, необхідно;
·   Ознайомитися з основними фактами історії, культурними особливостями та традиціями країни вашого зарубіжного гостя. Простіше кажучи, вам треба знати та розуміти, звідки приїхав ваш гість. Уявіть собі ситуацію, коли під час вашої зарубіжної поїздки вас почнуть запитувати про життя донських козаків, і ви зможете зрозуміти, наскільки важливо знати країну зарубіжного ділового партнера. Ви повинні також бути у курсі поточних подій, що відбуваються в країні гостя.
      Іван Гнатюк зустрів свого ділового партнера — канадця з Монреаля, який прилетів на переговори. По дорозі з аеропорту Іван, за нормами ділового етикету, розпочав неформальну бесіду, задавши питання: "Я знаю, що Канада дуже схожа на США, то які американські поп - артисти найбільш популярні у вас в Монреалі?" Іван забув (чи не знав), що канадці дуже гостро і негативно реагують на зауваження щодо схожості їх країни на південного сусіда: на їх думку, це свідчить про невизнання канадської своєрідності та самобутності. До того ж, франкомовна провінція Квебек, де розташований Монреаль, історично тісно пов'язана з Францією (мовою, традиціями, звичаями, культурою, в тому числі і музикою), І її жителі усіма способами намагаються демонструвати і підкреслювати свою особливість і своєрідність навіть у відносинах зі своїми співвітчизниками, які проживають в англомовних провінціях та територіях країни.
·  Знати та правильно використовувати прийняті форми привітання та відповідні титули. Дуже простий жест — правильне, поважливе звертання до вашого зарубіжного гостя зразу продемонструє ваш професіоналізм, а також буде виявом вашої поваги як до конкретної особи, так і до культури його країни.
      Павло Науменко зустрів в аеропорту партнера своєї фірми — жителя Гонконгу. Він упевнено привітав гостя низькими поклонами, що протягом кількох днів тренував вдома. Гість здивовано спостерігав за діями Павла: китайські бізнесмени вітаються, потискаючи один одному руку. Поклони як форма привітання традиційно використовуються в Японії.
·  Знати та поважати традиції І звичаї країни вашого гостя, пов'язані із вживанням їжі та напоїв. Враховуйте, коли прийнято снідати, обідати, вечеряти у країні ваших гостей. Так, у Греції та Єгипті ланч, як правило, починається о 14.00. Для Іспанії, Мексики звичний час для початку ланчу — 13.30. У СІЛА, Португалії, Франції — 12.00—12.30. Ланчі, як правило, тривають від однієї до двох годин. Вечірні обіди також починаються у різний час: у США — з 18.00 до 19.00; у Франції — о 20.00 і пізніше; у Мексиці — о 20.30 чи 21.00; в Італії — о 20.00.
      Важливо також враховувати існуючі у кожній країні звичаї щодо обговорення ділових питань під час сніданку, ланчу чи вечірнього обіду. Так, ділові сніданки можна вважати найменш поширеними серед ділових їж у різних країнах світу (вважається, що найбільш популярні вони у США). Ділові вечірні обіди не прийняті у Португалії, Франції. Без сумніву, ділові ланчі — найбільш поширена в усьому світі форма ділової їжі. Щоправда, в деяких країнах бізнесмени, практично, не використовують час їжі для обговорення ділових питань. Так, у Франції ділові люди інколи говорять, що "бізнес обговорюється між грушами та сиром", маючи на увазі, що для ділових питань відводиться короткий проміжок часу наприкінці їжі.
      Якщо зарубіжний гість виявив інтерес до кухні вашого рідного краю і бажає спробувати різні місцеві блюда, підіть йому на зустріч; але ні в якому разі не підштовхуйте його до вживання незнайомої та незвичної їжі. Також дуже уважно ставтеся до можливих існуючих обмежень у вживанні певних продуктів: мусульмани не їдять свинину; індуси — яловичину. Ознайомтеся з культурними традиціями вашого гостя і щодо вживання алкогольних напоїв.
·  Завжди зустрічати гостя в аеропорту (або забезпечувати зустріч вашим співробітником). Коли до вас приїжджає діловий партнер-співвітчизник, зустріч його в аеропорту бажана, але не обов'язкова. У ситуації із зарубіжним гостем зустріч в аеропорту — особливо важливий крок щодо виявлення поваги до представника іншої культури. Уявіть собі, наскільки комфортніше та впевненіше ви почуватимете себе на початку закордонного відрядження, коли знатимете, що вас будуть зустрічати прямо в аеропорту вашого місця призначення.
·   Забезпечити наявність квітів, фруктів або солодощів у готельному номері, де проживатиме ваш зарубіжний гість. Це дуже люб'язний жест, який допоможе гостю відчути щирість ваших привітань. Якщо ж надані гостю фрукти, солодощі або квіти відповідатимуть персональному смаку гостя, такий варіант буде ідеальним. Замовляючи квіти для готельного номера гостя не забувайте про те, що у деяких країнах різні квіти або їх колір можуть мати особливе, специфічне значення.
       Сергій Ревень був запрошений на обід до свого мексиканського колеги додому. Бажаючи бути чемним гостем, Сергій купив чудовий букет жовтих гербер для господині. Вручаючи квіти, він помітив, що настрій господині різко змінився з радісного на сумний, та і всі присутні стали тихими Й невеселими. Сергій не знав, що у Мексиці жовтий колір асоціюється зі смертю.
·  Забезпечити засіб пересування гостя на весь час його перебування. Можливо, найприйнятнішим варіантом є надання вашому гостю машини з водієм. У такий спосіб ваш діловий партнер зможе спокійно знайомитися з пам'ятками архітектури та мистецтва, за бажанням. їздити у магазини без вашої присутності
·    Підготувати цікаву програму вечірніх заходів для гостя. Ваш зарубіжний партнер/клієнт, очевидно, захоче отримати якомога більше задоволення від знайомства з місцевою культурою. Не забувайте, що багато речей, які сприймаються вами як само собою зрозумілі елементи щоденного буття, наприклад, обід на борту корабля під час кількагодинного круїзу по річці, можуть сприйматися вашим гостем як особлива і захоплююча подія. Якщо ваш гість прибув з членами своєї сім'ї, організуйте для них підходящу програму.
·    Показати гостю, як живуть українці. За можливості запросіть гостя до себе додому. Ознайомте його з матеріалами про ваше рідне місто, край. Якщо для вашого партнера це перший приїзд, організуйте для нього екскурсію по місту. Намагайтеся допомогти зарубіжному гостю краще зрозуміти українців, у тому числі і вас.
·   3 розумінням ставитися до можливих помилок у сфері етикету з боку вашого зарубіжного гостя. Спокійно сприймайте невідповідності у поведінці гостя, викликані різницею культур. У крайньому випадку, коли дії гостя різко розходяться з існуючими у вашій культурі нормами, ви можете (обов'язково у приватній обстановці) делікатно сказати йому про це і пояснити існуючі правила.

Відповіді на запитання для самооцінки
1. Так. Надсилання листа-подяки, написаного від руки, є дуже ефектним та ефективним виявом вашого професіоналізму та гарних манер.
2. Ні. Слід пам'ятати, що ви постійно представляєте свою компанію, фірму, тому ваш одяг та зовнішність мають бути відповідними — професійними — у будь-якій ситуації.
3. Ні. Звичайно, ви можете випити якийсь алкогольний напій, але при цьому пам'ятайте, що ви — представник своєї фірми і, виходячи з вашої поведінки, присутні будуть робити загальні висновки про місце, де ви працюєте. Не забувайте про силу першого враження і не зловживайте алкоголем.
4. Так. Бажання знати більше про країну, місце, де ви збираєтесь працювати, а також про культуру і звичаї людей, з якими ви працюватимете, є безумовним виявом поваги та ввічливості щодо ваших партнерів.
5. Ні. Ваше незнання місцевості ніколи не буде вагомою причиною запізнення на ділову зустріч. Підготуйтеся заздалегідь, вивчіть карту та приходьте вчасно.
6. Ні. У діловій поїздці ведіть себе по-діловому. Обійми — дуже особистий вияв почуттів, обмежтеся потисканням рук.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВЗУТТЯ

    Оточуючі завжди дивляться на ваше взуття, тому вам варто звертати на нього не меншу (якщо не більшу) увагу, ніж на одяг, та намагатися дотримуватися існуючих правил .       Вашим вибором може бути як шкіряне взуття зі шнурками, так і без них. При цьому будьте дуже обережні з черевиками без шнурків, спереду на яких висить пара декоративних вузликів. У принципі, вони є менш офіційними, а у деяких сферах/галузях професійної діяльності взагалі сприймаються як "домашні капці". В офісі бажано уникати черевиків на товстій підошві, хоч вони можливі протягом холодного сезону.      Колір черевиків не повинен бути світлішим за колір брюк. Чорне взуття одягається до костюмів сірого, темно-синього та чорного кольорів. До костюмів коричневого або бежевого кольору підходить темно-коричневе взуття.      Портфель має бути зі шкіри коричневого та чорного кольорів або кольору бургунді.       Гама...

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ

18.01. 2019  року – педагогічна зустріч на базі Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів з учителями, які навчають учнів 2-3-х класів у  2018-2019  навчальному році. ТЕМА: «Формування позитивного ставлення до освітньої реформи». ХІД РОБОТИ: 1. Привітання – 00:00: 00 – 00 :00:55. 2. Знайомство – 00:00: 55 – 00 :02:50. 3. Вироблення правил – 00:02: 50 – 00 :03:56. 4. Мета зустрічі – 00:03: 56 – 00 :07:15. 5. Метод роботи - 00:07: 15 – 00 :08:25. 6. Вправа «Ставлення до життя та до сприйняття нового» - 00:08:25 – 00:12:30. 7. Вправа «Відстеження особистої реакції на щось нове - 00:12: 30 – 00 :17:12. 8. Вправа «Чого я насправді хочу» - 00:17:12 – 00:20:07. 9. Вправа «Як заробити мільйон?» - 00:20: 07 – 00 :29:56. 10. Інсайт 1. «Гармонія життя = щасливе життя» - 00:29: 56 – 00 :34:56. 11. Вправа «Запросіть гроші в будинок» - 00:34: 56 – 00 :35:51. 12. Вправа «Фантазія» - 00:35: 51 – 00 :37:54. 13. Інса...

ДІЛОВИЙ СНІДАНОК

       Діловий сніданок має свої безперечні переваги: для багатьох людей ранок саме час для роботи, тому що вони знаходяться у своїй найкращій формі. До того ж, обмеженість часу, відведеного для зустрічі (адже попереду цілий робочий день), допомагає учасникам бути зосередженими на ділових питаннях і не затягувати бесіду. (Така сама обмеженість часу характерна і для ділового ланчу: всім необхідно повертатися в офіс, де чекають інші справи.) Схожий на ланч за обмеженістю часу, сніданок водночас відрізняється від нього тим, що майже (або зовсім) не перериває план робочого дня. До того ж, вартість сніданку значно менша, ніж ланчу або обіду.      Діловий сніданок можна проводити практично у будь-якому відповідному місці, яке влаштовує і гостя, і господаря. Це може бути кав'ярня, ресторан у готелі або ж приватний клуб. Можна навіть запросити гостя на діловий сніданок в офіс господаря, якщо такий варіант влаштовує всіх учасників. ...